lördag 22 september 2012

Syhörna

Ja nu fick vi ett ryck och fixade ett litet syhörn till mig. I sovrummet ! Vi tog upp ett gammalt bord som stått i tvättstugan . Första projektet blev att sy en mössa till E. Fint tyg med tåg som han själv sett ut. Den gamla symaskinen sydde fint men oj . Alla olika mössor blev för stora, så går det att sy utan mönster. Kanske skulle skaffa ett fast det var ju det jag gjorde fast själv. Kanske ska göra deg jag är bra på i stället men nu tror jag att jag har ett mönster i rätt stl . Så i
Morgon fast tyget är liksom slut nu. Ja jag får sy i ett annat tyg ett blått. Jag återkommer i ämnet och hoppas på en bättre sydagi morgon

1 kommentar:

Anelma handarbetar sa...

Vad kreativ du har varit. Tur att det blev en mössa i rätt storlek till slut. Fast nu finns ju mössor att växa i också.

Kram Birgit

Related Posts with Thumbnails